Handla säkert hos SmartBuyGlasses

24-Månaders Garanti

Vi erbjuder en exklusiv 24-månader garanti från köpdatum på alla tillverkningsfel, gäller alla optiska bågar, solglasögon och slipade glas.

Tillverkningsfel betyder fel eller defekter som går att koppla till tillverkningsprocessen. Normalt slitage, olyckor och användning av produkten på fel sätt täcks ej.

Var god notera att kontaktlinser kommer med 3-månader garanti på tillverkningsfel.

Generella Villkor

  • Garantin täcker inte: repor på solglasögon eller slipade glas; skador orsakade av olyckor, missbruk, misskötsel, stötar, felanvändning eller förvaring på fel sätt; tredjeparts modifikationer eller reparationer såväl som all skada orsakad av generell använding på daglig basis.

  • Vi erbjuder inte reparationer. Om din garantin går igenom måste du skicka tillbaka din defekta vara och en ersättningsprodukt kommer skickas till dig.

  • I de fall du får en ersättningsprodukt gäller garantin från det datum du köpte den ursprungliga varan.

(ALLA GARANTIÄRENDEN BEDÖMS FRÅN FALL TILL FALL)

Skapa ett garantiärende

Vanliga frågor

Var kan jag hitta mitt ordernummer?

Ditt order ID kan du hitta i bekräftelsemejlet och i alla uppdateringar skickade via mejl gällande din beställning. Numret består av två bokstäver följt av 10 siffror och sen ytterligare en eller två till bokstäver.

Det kommer se ut såhär: SE0123456789G

Vilka defekter täcks av garantin?

Garantin täcker endast tillverkningsfel, vilket betyder defekter eller fel som skett vid tillverkningen av din produkt. Här nere kan du se några exempel:

  • Delaminering och/eller avskalning av solglasögonens ytbehandling
  • Bubblor eller defekter i ytbehandlningen
  • För tidig flagning eller försämring av rambeläggning
  • Löddefekter på gångjärn och/eller trummor

Garantin täcker inte: repor på solglasögon eller slipade glas; skador orsakade av olyckor, missbruk, misskötsel, stötar, felanvändning eller förvaring på fel sätt; tredjeparts modifikationer eller reparationer såväl som all skada orsakad av generell använding på daglig basis.

Får jag en återbetalning om mitt garantiärende blir accepterat?

Om ditt garantiärende blir accepterat krävs det att du skickar tillbaka den defekta produkten och en ersättningsprodukt kommer skickas till dig. Återbetalning ingår inte i garantin.

Hur länge gäller garantin?

Om du har köpt glasögon, solglasögon eller slipade glas täcks din produkt av garantin i 24 månader, från inköpsdatumet. Produkten är skyddad mot alla tillverkningsfel.

Kontaktlinser kommer med 3 månader garanti från inköpsdatum.

Jag fick en defekt produkt, vad ska jag göra?

Om produkten har fel, är defekt eller inte stämmer överens med vad du beställde, var god skicka in en returbegäran till oss så fort som du upptäckte felet.

När du skickar in en returbegäran, välj rätt orsak, antingen 'Skadad vid leverans' eller 'Fel vara levererad'. Foton krävs för att processa din returbegäran.

När du har skickat in din returbegäran kommer vår kundtjänst att kontakta dig, för att anordna en ersättningsprodukt eller full återbetalning.

Fortsätt handla